Turundajad väidavad, et keskmiselt pöörab inimene uuele reklaamile
tähelepanu kolm sekundit. Kui sa selle aja jooksul ei veena teda
edasi vaatama või lugema, läheb ta mujale. Sama loogikat järgib ka
Facebook: kui
video on mänginud 3 sekundit, oli vaataja järelikult piisavalt
huvitatud, vaatamiskord läheb arvesse ja reklaamija saab Facebookilt
nii-öelda kliki kirja. Peaks ütlema, et kui maailma üks tõhusamaid
ja suurimaid reklaamikanaleid kasutab sellist poliitikat, võib seda
tõsiselt võtta.
Nii et kui sul on plaanis panna üles kuulutus oma üüripinnale uue elaniku leidmiseks, tasub mõelda läbi, kas inimene viitsib seda vaadata rohkem kui 3 sekundit. Aga kuidas kirjutada üürikuulutust, mis oleks asjalik, atraktiivne ja abistav?
Safely poolt sinu sisendite põhjal automaatselt genereeritav üürikuulutus näeb välja selline:
Esmamulje moodustavad kolm tegurit: 1) pilkupüüdev pealkiri, 2) ahvatlevad pildid ja 3) intrigeeriv kirjeldus. Vaatame neid tegureid lähemalt.
Üürikuulutus ei ole ühest küljest koht, kus muutuda väga omapäraseks, teisest küljest konkureerib üks kuulutus tuhandete teistega. Selle juures peab olema midagi, mis tõmbab koheselt tähelepanu. Köitev pealkiri võiks olla midagi, mis meelitab kuulutust edasi lugema ja sobib samas ka otsitud sihtgrupile. Võtame näiteks sellised pealkirjad:
Esimene pealkiri on kardetavasti liiga igav ja ebamäärane. Mugav mis asi? Mugav elukeskkond? Mugav ligipääs ühistranspordi või autoga? Mugav mööbel?
Teine pealkiri on parem, kuna sisaldab ahvatlevat lubadust: selles korteris ei pea lisaks üürile maksma palju kommunaale. Võib-olla on seal odav küttesüsteem, võib-olla on katusel päikesepatareid, mis kompenseerivad osa elektritarbest. Igal juhul tekib kiusatus kuulutust edasi lugeda.
Kolmas pealkiri on riskantne. See võib töötada imeliselt, rõhudes lugeja huumorimeelele või eneseirooniale. Kui ta peab end hipsteriks, loeb ta kuulutust edasi kas või selleks, et näha, mida kuulutaja silmas peab. Ometi võib mõni ka solvuda ega hakka üldse edasi lugema.
Neljas pealkiri peaks sobima neile, kes hindavad savikrohvi, õlivahatatud põrandalaudu ja täispuidust mööblit. Ideaalsel juhul saavad kokku ökoremonti hindav üürileandja ja sellist remonti austav ja õigesti kohtlev üürnik, kes oskab hoiduda põrandate täkkimisest või seinte kriipimisest.
Foto: Liene Ratniece / Pexels
Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, aga sellisel juhul tuleb neid kohelda ka eraldi jutukestena. Iga pilt, mis läheb kuulutuse külge, peab rääkima mingit lugu. Avaldame saladuse: mitte ühtki üürnikku ei huvitu kunstipäraselt tehtud pilt klaasvaasikesest aknalaual, kuhu langeb üksik päikesekiir. See ei anna üüripinna kohta mitte mingit infot. Samuti pole vaja esitleda oma kaamera eriefekte. Üürikuulutus ei ole TikToki jaoks ja kalasilmavõtted võiks jääda kunstfotograafiasse:
Foto: Sergio Souza / Pexels
Pildistamine on justkui virtuaaltuur: alusta üüripinna välisfassaadist või tänava poolt tehtud vaatest ning liigu sees ringi ühest toast teise. Kui pilte loopida ette läbisegi, ei saa varsti isegi omanik aru, millises toas on foto tehtud.
Pildistamise ajal tasub pidada meeles, mis on iga toa väärtus või huvitekitaja. Kui vannitoas on uhke pronksjalgadel vann, oleks tore sellest ka pilti näha. Ja kõrgete lagede esitlemiseks võiks olla mõni pilt, mis annab sellest piisava ettekujutuse.
Enesestmõistetavalt võiks fotod olla tehtud hiljuti, mitte viis aastat tagasi. Lisaks oleks hea pildistamise ajaks omaenda pudi-padi kuhugi kõrvale pakkida. Need on sinu asjad, mille sa viid üürimise ajaks minema, järelikult ei pea üürnik neid ka piltidel nägema.
Foto: Julian Jagtenberg / Pexels
USA kinnisvaragigant Avail sõnastab lihtsa ja kompaktse valemi,
mille järgi oma kirjeldust koostada. See ei pruugi olla parim valem,
kuid annab alustuseks ehk mõne idee või lükkab mõtteprotsessi
käima.
Lõpptulemus on midagi sellist:
Mõtle sõnastus hoolikalt läbi – proovi mitte anda lubadusi (“vaikne kodu”, “turvaline piirkond”), mida sa ei saa tagada. Kaunis vaade on mõistlik lubadus, vapustav vaade nõuab juba kindlat usku sellesse, et jagad üürnikega sama maitset.
Ja alati kehtib põhimõte, et lühem on parem. Kuulutus ei ole romaan, vaid luuletus. Täitsa tõsiselt, proovime näiteks võtta ühe lihtlabase kuulutuse ja lükata selle read luuletuse vormi:
Anda üürile kahetoaline korter
kesklinna lähedal,
kõigi mugavuste ja tasuta parkimiskohaga.
Lasteaiani 200 m,
koolini 500 m,
kaks erinevat kaubanduskeskust
5-minutilise jalutuskäigu kaugusel.
Pole päris Puškini või haiku mõõtu, kuid annab rohkem infot kui leheküljepikkune tekstimassiiv ja on oluliselt loetavam. Kuulutuse iga sõna peab õigustama oma kohalolu.
Foto: Jessica Ticozzelli / Pexels
Üürileandja on oma vara omanik ja tal on õigus muretseda selle pärast, kuidas võõras isik tema vara hoiab. Ometi tuleb selles vallas käituda väga tundlikult ja korrektselt. Vastasel juhul võib mõne hea kandidaadi kogemata välja vihastada ja halvimal juhul oma jämeda ning solvava kuulutusega lausa meediasse sattuda.
Üüripoliitikat ei pea alati sõnastama kuulutuses – seda saab rääkida ka üürihuvilisele isiklikult. Küll aga tasub mainida ära suhtumine suitsetamisesse ja lemmikutesse, olgu siis tegemist loomade, lindude, roomajate või mõne muu liigiga.
Samas võib olla kasulik pakkuda üürnikele võimalust end nii-öelda ise diskvalifitseerida. Siinkohal tuleb käituda väga ettevaatlikult, et diskvalifikatsioonist ei saaks otsesõnu diskrimineerimine. Äärmiselt küsitav on kirjutada, et “Lastega pered ei ole teretulnud!” või “Oled vallaline noormees? Siis pole see sulle!” Kui sinu jaoks on oluline eelistada mõnd üürihuviliste gruppi, tasub see eelistus sõnastada pigem positiivselt, mitte välistavalt.
Ei tasu unustada, et konkreetse sihtrühma eelistamine ei taga tingimata head üürnikku. Nagu ütleb vanasõna: vaga vesi, sügav põhi. Pealtnäha vaikne ja ontlik esmakursuslane võib mõne kuuga avastada uue kodulinna ööelu ja ajada üürileandja hulluks. Ükskõik kellest võib ebasoodsate asjaolude kokkulangemisel saada puuküürnik.
Kõige parem on sorteerida üürnikke läbi filtri, mis võtab arvesse tema rahalist vastutustundlikkust ja ohumärkideta ajalugu. Siin on suuresti abiks Safely sobivustest, mille raames teostatakse automaatne taustakontroll.
Sõnastus on oluline ka selles mõttes, et kui kuulutus on
pilkupüüdev ja põnev, hakatakse seda sotsiaalmeedias jagama kas
või meelelahutuslikel põhjustel. Ent kui tekst on liiga
provokatiivne, kaob algne eesmärk – üürihuvilise leidmine – ja
halvimal juhul võib kuulutus sattuda naerualuseks. Tasakaal lõbusa
teksti ja labase nalja vahel on õhkõrn ja sõltub muidugi ka
sihtgrupist. Tudengitele mõeldud kuulutus võib ju olla mõnevõrra
humoorikam kui tavaliselt, näiteks nii:
Aga kui nüüd võtta võrdluseks kuulutus, mis on mõeldud jõukamale üürnikule:
Ja nii edasi. Ei ole kohane, ei ole naljakas, ei ole sobilik. Meie sihtgrupp tõenäoliselt loeb kuulutust jaheda kulmukergitusega ja ei jõua esimesest lausest kaugemale. Proovime hoopis niimoodi:
Tõenäoliselt parem, vähemalt meie sihtgruppi arvestades. Esmalt loetleme asjalikus toonis üles väärtused, mis meie üürnikule võiks meeldida – maja on valgusküllane ja kaasaegne, ent väärika hõnguga, see on suur ja sisaldab luksust. Viimasena mainime hinda, sihtgrupi jaoks pole see võib-olla üldse kuigi oluline. Sõnastus peakski ennekõike arvestama sellega, mida potentsiaalne üürnik peaks kuulutuse juures külgetõmbavaks. Kui oled teinud ajastutruu ja keskkonnasõbraliku remondi, võid seda ka rõhutada:
See võib mõne jaoks olla põnevam kui jutt ruutmeetritest ja
parkimiskohtadest. Nii saad ühtlasi leida ka üürihuvilisi, kes
suhtuvad vanadesse korteritesse austusega.
Foto: Daniel DiNuzzo
Teatud sõnad võivad olla küll ausad või isegi ihaldusväärsed, kuid nende jaoks on targem leida sünonüüme või siis vähemalt täiendeid. Näiteks:
Samuti ei ole hea mõte keskenduda negatiivsele ehk sellele, mida sinu üüripinnal pole. Kui sul pole pakkuda tasuta parkimiskohta, ei pea parkimist üldse mainima. Ja ega see, et üüripind asub äärelinnas, ei nõua nukrat kinnitust, et "läheduses pole küll lasteaeda, aga eks siis vist sobibki lasteta üürnikele."
Loodetavasti on sellest põhjalikust juhendist kasu, et üürikuulutuse
osas uusi mõtteid tekitada ja paari viga vältida. Soovime edu
üürimisel!
Kasutatud allikad:
Avail.
The
Secrets of Writing Rental Listings
Bay Property Management Group. 10 Words To Avoid Using In Your Rental Property Listing
Facebook. Business Help Center. 3-Second Video Plays
Tenant Verification Service. Landlords: Avoid These Rental Ad Mistakes
The Reluctant Landlord. 16 Common Mistakes Found in Rental Ad Listings
Päisefoto: Timothy Buck / Unsplash
Üürikuulutuses kasutatud pilt: Alisha Hieb / Unsplash